موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

رنج قلم

  1390/9/28

   

  امیرخیزی

   

 عشق موهوم : 6

   

  رنج قلم


  درگیر شدم با قلم و نالیدم ...


" اینجا* ....


همه عاشقانه را دوست دارند !


مدح نگه یار ، زمن می خواهند !! "


اما قلمم ...


ز دست من جَست و خروشید به من!


«‌ من نتوانم چنین به خود در شِکنی !!


من نتوانم !


زیرا دلِ من غوطه ورِ ماتم درد ...


و تمام هَوَسم سوی هزاران سوگند !


به صلاحیت یک خواب ندارم باور !


به عبودیت صد وَهم نیارست این سر!


نه !


نه به اندوه نگاهی که زچشمی بچکد...


نه به خاموشی یک ایده به زندان علیل فکرت !


نه به پیوند نهان دِلَت و این شب تار !


نه به نالیدن یک شمع به بزم سوگت !


ذهنِ من ، رویایم ....


رنج هزار نقش نهان از درد انسان است !


رنج یک فاجعه ی در تکوین !


رنج یک خنجر و حَملَش که به پشتت داری!


رنج خونابه که از خاطره ی چشم قلم می لغزد!


رنج او ، رنج تو و رنج نهان حسرت !


رنج جاوید قلم !


رنج یک زندگی بی حاصل ...


مثل یک دود سیاهی که به تباهی برود !


وَهم دردی که تو را شاد کند !


وَهم عشقی که تو را خواب کند !


وَهم بی حاصلی یک بودن ....


زیستن در مرداب ...


زندگی چونان مرگ !!»


***


ناگهان...


چیزی در من ترکید


تا به خود درنِگَرم ...


آینه سوخت ز دیدار وجود دل من !


و من شاعرِ عاشق اینک


مانده درحیرت و بهت


که کجا آویزم ...


یک دل زخم و پریشان زهزاران افسوس ؟؟


یک دل بیگانه با یک جان !


قلمِ رامم عصیان کرده !


رگِ نا آرامم شوریده !


چشمم از نرگس زیبای نگارم سرتافت !


و منِ داخل من ....


سوی خدایان بگریخت !


وه که جسمم خالی گشت از روح !


و من اینک تنها ...


میکِشم این تن خود روی زمین .


تا کجا ....


باز به خود جمع شوم !؟؟

****************

* این واژه " اینجا " را میتوان در هر جایی ، از یک چهار دیواری تا 


  تمامیت کره زمین ، و حتی هر جایی در دنیای مجازی نیز تعمیم داد 


و محصور به مکانی خاص نیست ! پس لطفا از هر گونه سوء برداشتی 


مرا برائت دهید !

===================


من این سروده ناقابل را به استاد گرانقدرم ، شاعر عزیزی تقدیم میکنم


 که بسیارزیبا ازدرد میسراید . تقدیم میکنم به استاد کریم لقمانی عزیز.

Flash Animation

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد