موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

این آوای من است - چارلی چاپلین

       دنیا نمیتواند زشت باشد ، مادام که تو در آن هستی

چه جمله زیبایی !! این جمله به تنهایی کافیست تا مرا عاشق ترانه بسیار زیبایی بکند که سازنده آن چارلی چاپلین است . بله این ترانه را خود چارلی چاپلین ساخته است . برای فیلمی بزرگ به نام کنتسی ازهنگ کنگ . ترانه بسیارزیبای :

این آوای من است this is my song

زمانی رادیو برنامه داشت با نام " بهترین آهنگهای روز از آلبوم صفحات دیروز ". کاری از علی اصغر طاهری که درست درآخرین ساعت هفته پخش میشد . یک قسمت از این برنامه را در جایی از اینترنت بدست آوردم و این ترانه را ازبین ترانه های بسیار زیبای دیگر آن انتخاب کردم . در این قسمت ، این ترانه به زبان انگلیسی همراه با ترجمه همزمان پخش شده و در نهایت ، اجرای فرانسوی آن را نیزخواهیم شنید . همه چیز درمورد این آهنگ در خود این قسمت انتخابی گفته میشود . پس من تنها به معرفی خود فیلم اکتفا میکنم .

کنتسی از هنگ کنگ A Countess from Hong Kong



محصول سال 1967
انگلستان - کمدی - عشقی
رنگی - 120 دقیقه
بازیگران عمده: مارلون براندو، سوفیا لورن، سیدنی چاپلین، تیپی هدرن، پاتریک کارگیل، مایکل مدوین، آلیور جانستن، مارگارت رادرفورد و چارلی چاپلین.
کارگردان: چارلی چاپلین.

آلدن” (براندو)، دیپلمات میلیونر آمریکائی در یک گردش دریائی به هنگ ‌کنگ می‌رود و شبی را با “ناتاشا” (لورن)، کنتسی مهاجر اهل روسیه می‌گذراند. در بازگشت به کشتی، می‌فهمد که به‌عنوان سفیر آمریکا در عربستان سعودی انتخاب شده و به دلایل سیاسی تصمیم می‌گیرد دوباره با “مارتا” (هدرن)، همسرش که قصد طلاق داشته، آشتی کند. اما خیلی زود می‌فهمد که “ناتاشا” خودش را در کابین او پنها کرده تا بدون گذرنامه، همراهش به آمریکا بورد. “آگدن” که تحت تأثیر سرگذشت غمناک “ناتاشا” قرار گرفته، با اکراه او را می‌پذیرد و قایم‌ باشک بازی برای پنهان نگه‌داشتن “ناتاشا” آغاز می‌شود و طی آن، این دو به هم دل می‌بندند. بالاخره، “آگدن” تصمیم می‌گیرد که بهترین راه برای ورود “ناتاشا” به خاک آمریکا، ازدواج او با پیشخدمتش، “هادسن” (کارگیل) است. اما وقتی کشتی به هاوائی می‌رسد و “مارتا” سوار می‌شود، “ناتاشا” در هیئت شناگران محلی، از کشتی به دریا می‌پرد و “آگدن” بین دوراهی زندگی سیاسی همراه “مارتا” و رابطه با “ناتاشا” می‌ماند. اما سرانجام “ناتاشا” را انتخاب می‌کند.

البته تاکید اصلی من بر شنیدن خود ترانه است و این ترانه و ترجمه و دکلمه بسیار زیبای آقای طاهری چیزی نیست که بزودی فراموش بشود . البته یاد آوری این نکته هم لازم است که با توجه به شرایط زمانی ضبط این برنامه و نیز نحوه کاری که من کرده ام ... بر کیفیت اندکی پایین آهنگ ، بر من ببخشایید .

Flash Animation

دانلود این ترانه : http://www.4shared.com/audio/EjewZIwG/avaye_man_ast__this_is_my_song.html

منبع داستان فیلم :

http://www.royastore.com/فیلم-کنتسی-از-هنگ-کنگ-a-countess-from-hong-kong.html

 

نظرات 1 + ارسال نظر
بهرام خزائی جمعه 29 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 19:15 http://bahramkhazae1366.blogfa.com/

درود دوست عزیز و گرامیم بسیار زیبا بود

استفاده کردم

اگر مایلید تبادل لینکی داشته باشیم

بهرام

سلام و ممنونم از شما . حتما و در خدمت هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد