موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

تن اون شعرای عاشقانه گفتن بلده


 

بگویید بر گورم بنویسند:

زندگی را دوست داشت

ولی آن را نشناخت

مهربان بود

ولی مهر نورزید

طبیعت را دوست داشت

ولی از آن لذت نبرد

در آبگیر قلبش جنب و جوشی بود

ولی کسی بدان راه نیافت

در زندگی احساس تنهایی می نمود

ولی هرگز دل به کسی نداد

و خلاصه بنویسید:

زنده بودن را برای زندگی دوست داشت

نه زندگی را برای زنده بودن...  

این وصیتنامه کسی بود که سالها با صدایش به ما نوید آمدن کسی را میداد که :  

                      تن اون شعرای عاشقانه گفتن بلده   

                                       














فریدون فروغی                   

فروغی را همه میشناسیم . با صدایش زندگی کرده ایم  و با بغضهایش

گریسته ایم  احساسات خودمان را . تنهاییهایمان را ... 

 دیگه آسمان برام فرقی با قفس نداشت  

 واسه پرواز بلند شوقی ازهوس نداشت                  

 فریدون فروغی متولد بهمن 1329 تهران ... در اواخر دهه چهل از

 کاباره های تهران اوج گرفت با ترانه هایی که برای فیلمهای آدمک و

تنگنا  خواند .   آثاری بیاد ماندنی ازخود به جا گذاشت ... پروانه من ...

قوزک پا.... 

دیگه این قوزک پا یارای رفتن نداره ....

 دو تا چشم سیاه داری  ترانه ای  است جاودان برای شنیدن ..       

غم تنهایی اسیرت میکنه       تا بخوای بجنبی پیرت میکنه       

سیری ناپذیر مینماید گوش دادن به صدای ماندگار فریدون فروغی .... 

 هر بار صدایش در گوشم میپیچد ... 

آدمی چون آدمک  ... مخلوقی سرگردان .....                                 

اما در این لحظات گوش فرا میدهیم بر ترانه همیشه غایب . هرگاه که به

نیمه شعبان میرسیم این ترانه چون یاد آور یک خاطره برایم  باز نمود پیدا 

میکند . من عقیده دارم بر انتظار  ...نمیدانم هم که این ترانه آیا بر آن مطابقتی 

داشته باشد .... اما برای من همیشه تداعی کرده است انتظار خورشید را....  

در سال 1354 ترانه « همیشه غایب »  با شعری از شهیار، موسیقی 

« ویلیام خنو» وتنظیم « واروژان» بزرگ برای اولین بار اجرا شد .               

یک نفر میاد که من  تشنه بوئیدنشم

یک نفر میاد که من منتظر دیدنشم   

مثل یک معجزه اسمش تو کتابها اومده

تن اون شعرای عاشقانه گفتن بلده

خالی سفره مونو پر از شقایق میکنه

واسه موجهای سیاه دستهارو غایب میکنه

مثل یک معجزه اسمش تو کتابا اومده

تن اون شعرای عاشقانه گفتن بلده

همیشه غایب من زخمامو مرهم میزاره

همیشه غایب من گریه هامو دوست نداره

نکنه یه وقت نیاد  صداش به دادم نرسه

اینه ها سیاه بشه کور بشه چشم ستاره

خشم این حنجره ی خسته همیشه غایبه

کلید صندوق در بسته همیشه غایبه

نعره ی اسب سفید قصه ی مادربزرگ

بهترین شعرای سربسته همیشه غایبه    

مثل یک معجزه اسمش تو کتابا اومده

تن اون شعرای عشقانه گفتن بلده

برای دانلود از آدرس زیر استفاده کنید : 

  http://www.4shared.com/audio/GjDbfxhN/yek_nafar_miad.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد