موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

برگ زرد - ایرج مهدیان

 

نذار ای مرد قایقران تو این دریای نا آرام بمیرم من

دلم در سینه می لرزه تو می دونی تو این بندر اسیرم من 
پناهم ده... که بال و پر بگیرم من 
نجاتم ده... که از تنهایی سیرم من

این بخشی از ترانه بسیار زیبای قایقران است با صدای ایرج مهدیان .

سال 54 بود و المپیک آسیایی . با برادرم رفته بودیم در آمفی تئاتر دانشگاه تبریز مسابقه واترپلو را رنگی تماشا کنیم . یک طرفش ایران بود . هنوز بخشی از بازی یادمه ولی چیزی که بیشتر در خاطرم مانده ، یک اسم بود . وسطهای برنامه یک ترانه پخش شد و من برای اولین بار نام ایرج مهدیان بگوشم خورد و همانجا خانه کرد . بعدها کمتر ترانه ای ازش شنیدم و بزرگتر که شدم و یک ترانه گوش کن حسابی شدم ، دیگه کاری نداشتم که کی در چه سبکی میخواند. سنتی یا پاپ یا کوچه بازاری . دلی داشتم که خودش انتخاب میکرد بین ترانه های بسیار ، آنچه را که با خود سازگاری داشت . و ترانه ای از ایرج مهدیان را دلم انتخاب کرده . سبک و شیوه اش هر چه که میخواهد باشد . و شخصا فکر میکنم ، مردی که توانسته این احساس را با این ترانه اش برساند ، یک خواننده بزرگ و جاوید است . یک ترانه جاودانه . ترانه بسیار زیبای برگ زرد

ایرج مهدیان (زاده آذر ماه ۱۳۲۵ - سبزوار) میان خانواده‌ای پر جمعیت به دنیا آمد؛ او پس از گرفتن دیپلم دبیرستان به تهران آمد و کار هنری را از سال ۱۳۴۶ به صورت حرفه‌ای در کانال تلویزیونی ایران به صورت پخش زنده آغاز کرد. و تا سال ۵۷ کار هنری را ادامه داد که نتیجه این سال‌ها ۱۲۰ ترانه می‌باشد. ایرج مهدیان با ترانه‌ی «سلام بر عشق» که در سال ۵۲ شناخته شد.اما نخستین ترانه‌ی این هنرمند «ای دل بنال» یا «می خوام مث دیوونه‌ها، سر بکشم تو خونه‌ها، بپرسم از همسایه‌ها، رفته کجا اون بی وفا» می‌باشد.وی اکنون به همراه همسرش در کشور آلمان زندگی می‌کند.

ترانه های بسیار از ایرج مهدیان سراغ داریم . مانند سلام بر عشق - ستاره - دل بیچاره - مروارید - گل مریم - فانوس - ای دل بسوز - وفا - تنها - زمونه - وسوسه و بی تو اسیرم . و نیز ترانه های بسیار احساسی پسرم - دخترم و ....

اما اینجا ترانه ای از وی میشنویم که بسیار دوست میدارمش . شعرش را، آهنگش را و خوانندگیش را . ترانه جاودان برگ زرد

 


وقتی که برگی رو زمین می افته
حس می کنم گریه بی صداشو
حس می کنم چی می گذره تو قلبش
وقتی می بینه مرگ لحظه هاشو
آخه منم یه برگ خشک و زردم
که بی صدا یه عمره گریه کردم
آخه منم یه برگ خشک و زردم
که بی صدا یه عمره گریه کردم
وقتی با چشمام می بینم که یک برگ
سیلی بیجا می خوره از تگرگ
پا میذاره خزان به باغ دلم
باز کلاغها سر میدن آواز مرگ
یخ می زنه تو سینه قلب خونم
آخه من از تبار این خزونم
یخ می زنه تو سینه قلب خونم
آخه من از تبار این خزونم
وقتی که پرپر میشه گل تو گلدون
خالیه از کبوترها آسمون
حباب بغضم تو گلو می شکنه
ابر چشمهام دوباره میشه بارون
وقتی که پرپر میشه گل تو گلدون
خالیه از کبوترها آسمون
حباب بغضم تو گلو می شکنه
ابر چشمهام دوباره میشه بارون
کبوتر دلم به فکر کوچه
برای من زندگی سرد و پوچه
وقتی که برگی رو زمین میفته
حس می کنم گریه ی بی صداشو
حس می کنم چی می گذره تو قلبش
وقتی می بینه مرگ لحظه ها شو
آخه منم یه برگ خشک و زردم
که بی صدا یه عمره گریه کردم
آخه منم یه برگ خشک و زردم
که بی صدا یه عمره گریه کردم

Flash Animationدانلود http://www.4shared.com/audio/e4p2KZuS/Iraj_Mahdian_-_Barg.html

منبع زندگینامه : ویکیپدیا


نظرات 1 + ارسال نظر
سعید شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 00:53

سلام
استاد عزیز من این ترانه زیبای (برگ خشک زرد ) با اجازه شما کپی کردم ولی دانلود نشد .
از شما تشکر می کنم که ترانه های قدیم یا بهتر بگم اصیل ایران اصیل . گذاشته اید .هرچند نظری ندیدم ولی این بدانمعنا نیست که کسی دوست ندارد.!
ولی خدای من خیلی دوست دارم چون قدر زر زرگر داند
قدر گوهر گوهری.
با سپاس سعید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد