موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

نفرین - ستار



 

البته بنده کاملا بی تقصیرم در این مطلب و همه چیز زیر سر دوست عزیزم


جناب جمال نقش عزیز است و این مطلبش :


http://naghsh.miyanali.com/592


که بنده را وسوسه کردند تا بیایم و از ستار مطلب بنویسم و  این چنین ترانه ای را هم بشنویم .



ستار (با نام اصلی عبدالحسن ستارپور) در ۲۸ آبان ماه ۱۳۲۸ در تهران متولد شد. پدر ستار اهل آذربایجان روسیه است. او دوران نوجوانی خود را در شهباز تهران گذراند. ستار تحصیلات خود را در دبستان و دبیرستان اقبال به اتمام رساند و کارشناسی را در رشته اقتصاد بین‌المللی از مدرسه عالی بازرگانی (در حال حاضر معروف به دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی) گرفت. او به زمینه‌های مختلف هنری و ورزشی به خصوص فوتبال علاقه‌مند بود و در تیم‌های فوتبال بازی می‌کرد. حتی بعدها در جوانی و میانسالی نیز علاقه‌مند و پیگیر فوتبال بود و کاپیتان تیم فوتبال هنرمندان نیز گردید.

استعداد ستار و مهارت او در موسیقی سنتی و پاپ ایرانی به او کمک کرد تا به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های موسیقی ایران تبدبل شود. محبوبیت ستار در سن ۲۲ سالگی با خواندن ترانه خانه به دوش که بر اساس سریال خانه به دوش (مراد برقی) به کارگردانی و بازیگری پرویز کاردان بود آغاز گشت. بعدها ستار ترانه‌های بسیاری از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را خواند .


 

 

 البته همیشه از ستار ترانه های بسیار زیبایی شنیده ایم و با ترانه هایش زیسته ایم . ترانه هایی مانند :


همسفر - همسر من - شازده خانوم - صدای بارون - قدم رنجه - مناجات - شام آخر - بت شکن  -


رقیب - جدایی و دهها و دهها ترانه زیبا و ماندگار دیگر .


 

 


 اما از بین ترانه های بسیار زیبای وی شخصا دوست داشتم که ترانه ی


" چه کسی می خواهد من و تو ما نشویم ؟ "


بر اساس شعر بسیار زیبای  " حمید مصدق  "  را  بشنویم ولی به دلیلی که در بالا ذکر کردم


به ترانه ی " نفرین " وی که یکی از جالبترین  ترانه هاست گوش می دهیم !


 آهنگساز : محمد ضربی


ترانه سرا : حسین حیدر


 

 


 برای شنیدن ترانه  بر روی فایل زیر کلیک کنید :


 



آرزو دارم که مرگت را ببینم ،

 بر مزارت دسته های گل بچینم

آرزو دارم ببینم پر گناهی ،

 مرده ای در دوزخی و رو سیاهی

جای اینکه عاشق زار تو باشم ،

 آرزو دارم عزا دار تو باشم

بهتر از هر عاشقی نازت کشیدم

، در عوض نامردمی ها از تو دیدم

هر کجایی راه خوش بختی نیابی ،

راحت و بی دغدغه هرگز نخوابی

هر کجایی آب خوش هرگز ننوشی ،

یا لباس عافیت هرگز نپوشی

جای اینکه عاشق زار تو باشم ،

 آرزو دارم عزا دار تو باشم

ای چپاول گر تو ای وحشی تر از ببر ،

وحشیانه هم بمیری گر کنی صبر

عاشقم کردی و رفتی از کنارم ،

 رنگ پاییزی کشیدی بر بهارم

ای پری و انس و جن با تو همه قهر ،

مرگ تو آیینه بندان می کند شهر

جای اینکه عاشق زار تو باشم ،

 آرزو دارم عزا دار تو باشم


 

 


آدرس دانلود ترانه به شکل mp3 :


http://s3.picofile.com/file/7965005799/NEFRIN_SATTAR.mp3.html


منبع زندگینانه : ویکیپدیا


 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
جمال نقش شنبه 20 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 18:42

تو رفته ای سفر
و من مسافری شده ام که چشم به راه است
تا شهرش
از سفر برگردد
تو رفته ای سفر
و شهر من
شهر به شهر
با تو حرکت می کند

ستایش چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 13:04 http://www.dabdabe.com/

سلام

دوست عزیز ، وبلاگ تون زیباست .

اگه دنبال یه سایت به روز و متنوع می گردین که از وب گردی لذت ببرین بهتون پیشنهاد می کنم حتما به دبدبه سر بزنین. جدیدترین و جالب ترین مطالب دنیای وب رو می تونین توی سایت دبدبه بخونین.

ممنون که واسه خوندن این کامنت وقت گذاشتین.
منتظر شما هستیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد