موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

گل کلدون من - سیمین غانم


 

تو همونی که تو رویام تو رو من خواب می دیدم

 

تو چشات آسمون و آفتاب و مهتاب می دیدم


زلفاتو شب می خره تا توی اون لونه کنه

 

مثل من صد تا دل و عاشق و دیوونه کنه

 

این اشعار مربوط به ترانه بسیار زیبای قلک چشمهایت است با 


صدای بسیار بسیارگیرا و بی نظیر خانم سیمین غانم .


 خواننده ای بزرگ با ترانه های جاودان .

 

 

 

 

سیمین غانم در سال1323 از پدری تهرانی و مادری ساروی در شهرتنکابن زاده شد. او از

۹ سالگی در جشن‌های مدرسه می‌خواند. غانم در سال ۱۳۴۱ در مسابقه‌های آموزشگاه‌های

ایران در رشتهٔ آواز اول شد. نخستین اجرای تلویزیونی سیمین غانم ترانهٔ موج خروشان با

تنظیم استاد مرتضی حنانه و تهیه عباس زندی در سال 1347 بود. سیمین غانم فعالیت رسمیخود را از ۲۵ سالگی و در سال ۱۳۴۸ آغاز کرد. او دوره موسیقی سنتی و ردیف را زیرنظر استاد محمود کریمی گذراند. مدتی نیز نزد استاد مرتضی حنانه قواعد موسیقی وسلفژ راآموخت و با استاد علی تجویدی نیز در زمینه موسیقی کار کرد. قلک چشات، نحستین ترانه اودر سبک جدید بود. این ترانه در ایران مدت‌ها اولین صفحهٔ روز بود. شعر این ترانه سروده سعید دبیری است و آهنگ آن را فریبرز لاچینی ساخته است. معروف‌ ترین ترانه سیمین غانم گل گلدون من نام دارد که سروده فرهاد شیبانی و ساخته فریدون شهبازیان است. سیمین غانم بیش از دو دهه در سال‌های پس از انقلاب ۵۷ از خوانندگی باز ماند. نخستین کنسرت او پس ازانقلاب در مهرماه ۱۳۷۸ در سینما صحرا در تهران برگزار شد. در حال حاضر سیمین غانمبه همراه خانواده اش در ایران به سر می‌برد و گهگاه به اجرای کنسرت برای بانوان می‌پردازد.

 

ترانه های بسیار زیایی از سیمین غانم یادگار داریم . همه زیبا و همه


بسیار گیرا .ترانه های بیاد ماندنی : موج خروشانآتش - از تو تنها شدم


- مرد من - قلک چشمات - بسوزان - قفس باران - همنفس - لانه مور -


پرنده - سیب - رها شدم - گل گلدون من - طره زلفت - تنهایی و .....


                             

 بی شک این ترانه یکی از بهترین ترانه های سیمین غانم است. و ما

 

دراین لحظه به آن گوش میدهیم . با کلامی ازفرهاد شیبانی وموسیقی


 زیبای فریدون شهبازیان .

 

گُل گُلدونِ من شکسته در باد

 

تو بیا تا دلم نکرده فریاد

گُل شب‌بو دیگه شب بو نمی‌ده

کی گُل شب‌بو رو از شاخه چیده؟

گوشۀ آسمون، پُر رنگین ‌کمون

من مث تاریکی، تو مثل مهتاب

اگه باد از سرِ زلف تو نگذره

من می‌رم گُم می‌شم تو جنگل خواب

گُل گُلدونِ من، ماه ایوونِ من

از تو تنها شدم چو ماهی از آب

 

گُلِ هر آرزو، رفته از رنگ و بو

من شدم رودخونه، دلم یه مرداب

آسمون آبی میشه

اما گُل خورشید، رو شاخه‌های بید

دلش می‌گیره

دره مهتابی میشه،

اما گُل مهتاب، از برکه‌های آب، 

بالا نمی‌‌ره

تو که دست تکون می ‌دی

به ستاره جون می‌دی

می‌شکُفه گُل از گُلِ باغ

وقتی چشمات هم میاد

دو ستاره کم میاد

می‌سوزه شقایق از داغ

گُل گُلدونِ من، ماه اِیوُون ِمن

از تو تنها شدم چو ماهی از آب

گُلِ هر آرزو، رفته از رنگ و بو

من شدم رودخونه دلم یه مرداب

 


دانلود :  http://www.4shared.com/mp3/ncCqagUq/ahang-ghanem-goldoon.html

منبع زندگینامه : ویکیپدیا  

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مگه مهمه؟ چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 15:37 http://halgehfa.blogfa.com

سلام
این ترانه رو نشنیده بودم هر چه تلاش کردم
دانلود نشد
اگر راهنمایی کنید ممنون میشوم
یا در وبلاگ خودتون قرار بدهید که بشنویم.
ممنون وتشکر از زحماتتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد