موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

آیا فراموشم کردی ؟ Sezen Aksu

به دلیلی خرابی فایلهای این صفحه لطفا از آدرس زیر دیدن بفرمایید

 

http://mujan.blogsky.com/1392/02/12/post-302/



به عقیده بسیاری ، سزن آکسو بهترین و بزرگترین خواننده ترکیه است اما آنچه که شکی در آن نیست این است که وی یکی از تاثیر گذارترین و بهترین خوانندگان ترک است . یک استاد صاحب سبک و کلاس در موسیقی و در یک کلام یک خواننده بزرگ و ارزشمند برای موسیقی ترکیه و به نظرمن برای جهان . من شخصا ترانه ای از وی سراغ ندارم که هدفمند نبوده و زیبایی یک اثر به یاد ماندنی را در خود نداشته باشد .

سزن اکسو Sezen Aksu با نام اصلی Fatma Sezen Yıldırım (فاطمه سزن ییلدریم) یکی از خوانندگان زن موسیقی پاپ کشور ترکیه است. او متولد ۱۳ ژوِئیه ۱۹۵۴ است. او همچنین از آهنگ سازان بنام ترکیه است. بیش از ۴۰ میلیون از آلبوم‌های وی بفروش رفته است. از وی به عنوان ملکه موسیقی ترکیه نیز یاد می‌کنند. او خوانندگان زیادی را به کشور ترکیه تقدیم کرده‌است.

یکی از جدیدترین و به نظر من یکی از بهترین ترانه های سزن آکسو ترانه ایست به نام

unuttun mu Beni آیا فراموشم کردی ؟ که نحوه اجرای این ترانه توسط این خواننده ، خود یک کلاس درس بزرگ است برای خوانندگی و کلیپ بسیار زیبایی که برای این ترانه ساخته شده چیز دیگری را به نمایش میگزارد و آن شکل میمیک چهره سزن آکسو در حال خواندن است که مانند یک هنرپیشه تئاتر نشان میدهد او چگونه احساسش را در بیان است . این حرکات چهره سزن آکسو به دلیل تصاویر کلوز آپ فراوان چهره وی در این کلیپ کاملا بارز است . تصاویر زیر بخشی از این کلیپ بسیار دیدنی و زیبا را نشان میدهد .

 در ترجمه متن این ترانه هدف بر ارایه تصاویر ارایه شده توسط خود واژگان

ترکی بوده و در نتیجه سعی کرده ام که تقریبا به شکل تحت اللفظی ترجمه کنم .

Sezen Aksu – Unuttun mu  Beni

آیا فراموشم کردی ؟ سزن آکسو

شعرو موزیک : سزن آکسو


Unuttun mu beni, her şeyimi

آیا فراموشم کردی ؟ همه چیزم را ؟

Sildin mi bütün izlerimi

آیا همه آثارم را پاک کردی ؟

Hiç düşmedim mi aklına

آیا هرگز به فکر من افتادی ؟

Hiç çalmadı mı o şarkı

آیا آن ترانه هرگز خوانده نشد ؟

O sahil, o ev, o ada

آن ساحل ، آن خانه ، آن جزیره

O kırlangıç da küs mü bana

آیا هضم این موضوع هم جرم است برای من ؟

Sanırdım ki aşklar ancak filmlerde böyle

فکر میکردم که عشق فقط در فیلمها چنین سرنوشتی می یابد

Ben hâlâ dolaşıyorum avare

من هنوزهم می گردم آواره وار

Hani görsen,enikonu divane

خواهی دید مرا در وضعی دیوانه وار

Ne yaptıysam olmadı, ne care

همه کارهایم بی سر انجام بود . نشد . چاره چیست ؟

Unutamadım, gitti

نتوانستم فراموشش کنم . رفت .

Ey aşk neredesin şimdi

ای عشق ! تو کجا هستی الان ؟

Sen de mi terk ettin beni

تو هم منو ترکم کردی ؟؟

Ne hata ettiysem, affet

هر گناهی که کرده ام بر من ببخش

Büyüklük sende kalsın, e mi

بگذار بزرگی برای تو بماند . اینطور نیست ؟

Sen de olmazsan eğer, batar artık bu gemi

تو هم اگر نباشی دیگر ..این کشتی کاملاغرق خواهد شد

Unuttun mu beni, her şeyimi

آیا فراموشم کردی ؟؟ همه چیزم را ؟؟

Sildin mi bütün izlerimi

آیا همه آثارم را پاک کردی ؟؟

Flash Animation

دانلود : http://www.4shared.com/audio/mgb5_iie/Unuttun_Mu_Beni.html

کلیپ تصویری این ترانه را من در این آدرس سراغ دارم :

http://turkish-music.in/article-print-1338.html

منبع زندگینامه : ویکیپدیا

نظرات 2 + ارسال نظر
سمیرا چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:30

ممنون .من یاد عشق از دست رفتمو با این اهنگ .......چی بگم

زهرا چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:42

خیلی عالی...مرسی.میشه از سزن بیشتر ترچمه کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد